يك‌سال چشم‌انتظاري براي ترخيص تجهيزات مترو به‌ سرآمد!
نوشته شده توسط : احسانی

يك‌سال چشم‌انتظاري براي ترخيص تجهيزات مترو به‌ سرآمد!

مديرعامل واگن‌سازي تهران: محموله‌هاي مترو ترخيص شد/آغاز حمل محموله‌ها به تهران از امروز

» سرویس: اجتماعي - جامعه

مديرعامل شركت واگن‌سازي تهران در آستانه يك‌سالگي عمر تجهيزات واگن‌هاي متروي تهران در گمرك اعلام كرد كه سرانجام مشكلات ترخيص برطرف شده و از امروز، حمل زميني اين تجهيزات به تهران آغاز مي‌شود.

 

 

عبدالرضا شاملو در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه مشكلات اعتباري براي ترخيص تجهيزات واگن‌هاي مترو با پيگيري شهرداري برطرف شده است، افزود: آخرين مراحل فرآيند اداري ترخيص تجهيزات واگن‌هاي مترو انجام شد و از امروز حمل زميني اين تجهيزات از بندرعباس به تهران آغاز مي‌شود.

 

 

 

تجهيزات در گمرك مانده مترو، تا دوهفته آينده به‌تدريج به تهران مي‌رسد

 

 

 

وي با اشاره به حجم بالاي تجهيزات در گمرك مانده متروي تهران، پيش‌بيني كرد كه حمل زميني آنها به تهران 10 روز تا 2 دو هفته به طول بينجامد و اين تجهيزات به تدريج به دست واگن‌سازي تهران برسد.

 

 

شاملو زمان واگذاري نخستين قطارهاي ساخته شده به شركت متروي تهران را نيمه دوم شهريور ماه اعلام كرد و وعده داد كه در اين مقطع زماني، 90 واگن جديد به ناوگان مترو پايتخت افزوده شود.

 

 

مديرعامل شركت واگن‌سازي تهران خاطرنشان كرد: به اين ترتيب در آستانه آغاز تحصيلي جديد 10 رام قطار مترو و 2 رام قطار دو طبقه ويژه خط 5 به ناوگان قطار شهري پايتخت اضافه خواهد شد.

 

 

به گزارش ايسنا، نخستين محموله تجهيزات در گمرك مانده مترو، 20 مرداد ماه سال گذشته وارد كشور شد. پس از آن نيز، به تدريج چند محموله ديگر وارد كشور شد و به اين ترتيب، هم‌اكنون تجهيزات 15 قطار مترو و 8 قطار دو طبقه، در گمرك بندرعباس به‌سر مي‌برد.

 

 

علي‌رغم پيگيري‌هاي شهرداري تهران براي ترخيص اين تجهيزات در سال گذشته، اين موضوع ميسر نشد و وعده‌هاي شهردار تهران براي ترخيص محموله‌هاي مترو در نخستين روزهاي سال جاري هم بر زمين ماند.

 

 

در حالي كه شاملو علت عدم ترخيص تجهيزات مترو را مشكل كمبود اعتبار توصيف كرده بود، قاليباف ـ شهردار تهران ـ در اين باره گفته بود كه بحث اصلي، تامين 50 ميليارد 80 يا 50 ميليارد تومان نيست، بلكه بحث 640 ميليون دلار است كه با صراحت اعلام مي‌كنم شهرداري تهران همه اعتبارات لازم براي ترخيص از گمرك را پرداخته، اما هنوز دولت پولي به شهرداري نداده است.

 

 

آنگونه كه شهردار تهران گفته بود، 50 درصد تعهدات ترخيص واگن‌هاي مترو متعلق به شهرداري است و 50 درصد ديگر با دولت است. اما بانك تنها شركت بهره‌برداري مترو را به عنوان طرف قرارداد به رسميت مي‌شناسد و به همين خاطر شهرداري ناچار سهم دولت را هم پرداخت كرد تا بتواند واگن‌هاي در گمرك مانده را ترخيص كند.





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: